Altres publicacions

Derecho Internacional del Medio Ambiente: Una Visión desde Iberoamérica

Autor: Francesco Síndic, Rosa Fernández Egea i Susana Borràs Pentinat (Editors)

Editorial: Cameron May

Edició: 1ª Edició

Ciutat: Londres

Idioma: Castellà

Data de l'edició: setembre 1, 2011

Autors: José Juste Ruiz, Zlata Drnas de Clément, Susana Borràs Pentinat, Antoni Pigrau Solé, Mar Campins s'erigeixi, Rosa Giles Carnero, Michael Mehling, Arturo Brandt, Luisa Rodríguez Lucas, Claudio Torres Nachón, Solange Teles de la Silva, Rodolfo Godínez Rosales, Teresa Fajardo del Castillo, Francesco Síndic, Rosa M. Fernández Egea, Marc A. Orellana, Claudia Maria Rojas Quiñonez, Joaquín Alcaide Fernández, Claudia Cinelli, María Teresa Infant Caffi, Maria Querol, Soledad Torrecuadrada García Lozano.

ISBN: 9781907174094

Pàgines: 624

Descripció

La comunitat internacional s'enfronta actualment a un nombre cada vegada més gran de desafiaments ambientals mundials que necessiten respostes legals forts i innovadores. El Dret Internacional del Medi Ambient és un tema relativament nou en la majoria dels graus de la llei i els programes de postgrau estan florint en aquest camp. No obstant això, especialment en l'àmbit acadèmic de parla espanyola, hi ha una manca de llibres d'alt nivell acadèmic complets sobre Dret Ambiental Internacional. Aquest projecte pretén omplir aquest buit amb un llibre en espanyol que pot ser utilitzat per les universitats i centres de recerca que han o estan planejant desenvolupar programes de postgrau en Dret Ambiental, que inclouen una dimensió internacional als seus plans d'estudi. El llibre està dividit en tres parts: una general, una específica i una part transversal que permetrà al lector tenir una visió global del dret ambiental internacional. Mentre que en la part general anem a tractar amb les bases d'aquesta disciplina, la seva evolució històrica, les fonts jurídiques, la seva aplicació i què requereix la governança ambiental a nivell mundial, a la part específica tindrà diferents capítols dels règims ambientals clau. Finalment, l'última part del llibre s'ocuparà d'una sèrie de temes que són particularment rellevants per a la protecció del medi ambient a nivell mundial. Els col·laboradors d'aquest projecte són conscients que, tot i la naturalesa global de la majoria dels problemes ambientals, també hi ha algunes característiques geopolítiques que s'han de tenir en compte quan es tracta de tractar el dret ambiental internacional. El llibre s'ocupa de Dret Ambiental Internacional, però dins d'un context iberoamericà. Per tal de seguir aquest enfocament, els capítols es refereixen a exemples que sorgeixen de l'experiència espanyola i llatinoamericana, quan sigui possible, i en la tercera part del llibre, dos capítols s'inclouen en els problemes ambientals específics que són particulars d'Amèrica Llatina.