Jornada: “El papel de la reducción de la velocidad de los barcos en la protección de las grandes ballenas en el Corredor de Migración de Cetáceos del Mediterráneo”

Activitats  -

Hi participa Valérie Pimentel, antiga estudiant del Máster en Dret Ambiental i autora d'un dels libres més recents de la col·lecció Quaderns de Dret Ambiental: "La amenaza a la biodiversidad marina por colisiones y ruido submarino"

Aquesta jornada ha estat organitzada per les ONG Alnitak, Client Earth, Ecologistes en Acció, Greenpeace, GOB Mallorca, Fundació Marilles, Save The Med, Oceana, OceanCare i WWF.

En els darrers anys, les poblacions de les dues espècies de grans balenes del mar Mediterrani, el catxalot i el rorqual comú, han disminuït alarmantment. Les col·lisions amb vaixells són la principal causa de mort induïda per l'ésser humà per a aquestes balenes, a causa de l'intens trànsit marítim, al nord-oest del Mediterrani, on s'ubica l'AMP i ZEPIM "Corredor de Migració de Cetacis de la Mediterrània".

Nombrosos estudis científics han identificat la reducció de la velocitat dels vaixells com a única mesura efectiva i immediata per protegir aquestes grans balenes en aquesta zona del Mediterrani. Ambdues espècies es troben a la categoria de "en perill d'extinció" a la Llista Vermella de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN).

Aquesta jornada comptarà amb ponències d´experts científics i jurídics en la matèria i hi haurà una taula rodona amb participació de representants dels Ministeris de Transició Ecològica i de Transports i Mobilitat Sostenible, del sector privat i la societat civil.

• Lloc: Saló d'Actes de la Fundació Biodiversitat (C/ Peñuelas 10, Madrid)
  • Data: dimarts, 9 de juliol de 2024, de 9.30 a 13.30h
  • Registre : https://docs.google.com/forms