Jornada: “El papel de la reducción de la velocidad de los barcos en la protección de las grandes ballenas en el Corredor de Migración de Cetáceos del Mediterráneo”

Saló d'Actes de la Fundació Biodiversitat (C/ Peñuelas 10, Madrid)

Hi participa Valérie Pimentel, antiga estudiant del Máster en Dret Ambiental i autora d'un dels libres més recents de la col·lecció Quaderns de Dret Ambiental: "La amenaza a la biodiversidad marina por colisiones y ruido submarino"

Aquesta jornada ha estat organitzada per les ONG Alnitak, Client Earth, Ecologistes en Acció, Greenpeace, GOB Mallorca, Fundació Marilles, Save The Med, Oceana, OceanCare i WWF.

En els darrers anys, les poblacions de les dues espècies de grans balenes del mar Mediterrani, el catxalot i el rorqual comú, han disminuït alarmantment. Les col·lisions amb vaixells són la principal causa de mort induïda per l'ésser humà per a aquestes balenes, a causa de l'intens trànsit marítim, al nord-oest del Mediterrani, on s'ubica l'AMP i ZEPIM "Corredor de Migració de Cetacis de la Mediterrània".

Nombrosos estudis científics han identificat la reducció de la velocitat dels vaixells com a única mesura efectiva i immediata per protegir aquestes grans balenes en aquesta zona del Mediterrani. Ambdues espècies es troben a la categoria de "en perill d'extinció" a la Llista Vermella de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN).

Aquesta jornada comptarà amb ponències d´experts científics i jurídics en la matèria i hi haurà una taula rodona amb participació de representants dels Ministeris de Transició Ecològica i de Transports i Mobilitat Sostenible, del sector privat i la societat civil.

• Lloc: Saló d'Actes de la Fundació Biodiversitat (C/ Peñuelas 10, Madrid)
  • Data: dimarts, 9 de juliol de 2024, de 9.30 a 13.30h
  • Registre : https://docs.google.com/forms