Aitana de la Varga Pastor

• Biografia

Aitana de la Varga Pastor és professora agragada interina acreditada i contractada doctora donis de 2012 per ANECA en la Universitat Rovira i Virgili, Doctora en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (2010), amb suficiència investigadora i Diploma d'Estudis Avançats (2003), Master en Dret Públic i Organització Administrativa pel IDEC (2002), Màster en Dret Ambiental en la URV (2004) ,Llicenciada en Dret per la Universitat Rovira i Virgili (2000).

És membre del Cedat (Centri d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona) donis de la seva incorporació a la URV (2002) com a becària predoctoral a l'àrea de Dret Administratiu del Departament de Dret Públic. Pertany al Grup de Recerca en Territori, Medi ambient i Sostenibilitat de la Universitat Rovira i Virgili al Centre d'Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) com a investigadora activa. Pertany també a la IUCN (internacional Union for Conservation of the Nature) Academy of environmental Law i a la xarxa ECOVER.

La docència i la recerca les ha desenvolupat al llarg d'aquests anys en l'àmbit del dret públic, especialment del Dret Administratiu i del Dret Ambiental. Ha impartit docència en els graus de Dret i Treball Social de la Facultat de Ciències Jurídiques i de Comunicació i Periodisme de la URV i en Màsters i postgraus, com el Màster Universitari en Dret Ambiental URV, així com altres cursos jurídics formatius en altres institucions.

La seva recerca s'ha centrat sobretot en qüestions de dret administratiu ambiental, sobre les quals té diverses publicacions de rellevància, especialment sobre el règim jurídic dels sòls contaminats. El dret local també ha estat objecte d'estudi, entre uns altres. Ha participat en nombrosos congressos d'àmbit nacional i internacional. També ha coorganitzat diversos congressos i seminaris com el Forum anual d'Actualització de Dret local de la Càtedra Antoni Pedrol i Rius. Actualment és sotsdirectora de la Càtedra URV de Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martín. Ha participat en nombrosos projectes de transferència del coneixement. És membre del Consell de Redacció de la Revista Catalana de Dret Ambiental (RCDA) i de la Revesteixi Actualitat Jurídica Ambiental i participa en les cròniques jurisprudencials de les mateixes. Ha dut a terme diferents estades de recerca a l'estranger, principalment en la Deutsche Hochschule für Verwaltungswissenschaften en Speyer, Alemanya (2005-2008). És sòcia de la AEPDA (Associació Espanyola de Professors de Dret Administratiu).

Forma part del Grup d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i ha estat coordinadora de la Xarxa d'Aprenentatge i Servei de la URV (2010-2015). És membre actiu de diferents projectes d'innovació docent entre els quals destaca la promoció de l'Aprenentatge Servei que ha incorporat a diverses de les assignatures que imparteix. També forma part de xarxes de caràcter estatal i internacional de promoció de l'Aprenentatge servei i de les clíniques jurídiques, com són la xarxa APS (O) i la ENCLE (Environmental Net of Clinical Legal Education). Exerceix la funció de coordinadora de mobilidad de la Facultat de Ciències Jurídiques així com la de coordinadora de les pràctiques externes del grau de dret.

Recerca URV: https://www.urv.cat/html/grupsrecerca/investigadors/general-I10195.php